Indonezijos suvilioti: Gili Air rojus

Indonezija žvelgiant į pasaulio žemėlapį atrodo taip toli, jog niekada nemaniau ten nusigausianti. Tačiau kiek daugiau negu 15 val. trukusių skrydžių ir vieną dieną aš jau stoviu ugnikalnių žemėje. Indonezija yra didžiausia salų valstybė pasaulyje jų čia "tik" 17,5 tūkstančių. Vietiniai gyvena ne visur apgyvendintos yra apie trečdalis visų salų. Mes per 3,5 savaitės suplanavę aplankyti tris Gili Air, Balį ir Javą. Taigi, nuotykiai prasideda!

Taksistų atakos atrėmimas

Liepos 2 diena. Lėktuvas leidžiasi Balio saloje, Denpasare. Ką tik praūžė visai nemenka tropinė audra skrendant ne kartą girdėjau tolstantį griaustinį. Susitvarkom reikalus oro uoste reikia gauti vizą, kuri kišenei atsieina 25 JAV dolerius asmeniui, praeiti pasų kontrolę, susirinkti bagažą ir metas pirmai pažinčiai su Indonezijos įdomybėmis. Išėjus iš oro uosto į lauką tarsi atsitrenki į karščio sieną. Akivaizdu, lietus čia nė kiek negaivina. Kol bandai įkvėpti į plaučius karšto vakaro oro, nė nepastebi, kaip tave apsupa tuzinas taksistų, jau begriebiančių tavo kuprinę ir siūlančių pavežėti, žinoma, labai pigiai. Šypsena ir malonus "no, thank you" jiems nesuprantamas derinys. Juk tu baltaodis turistas, su milžiniška kuprine ant pečių, tavo piniginę drąsko doleriai, taigi tau būtinas komfortas ir tu esi tiesiog apsėstas noro išlaidauti. Nepaisant to, kad viešbutis vos už 10 minučių kelio. Iriamės gatve pirmyn, apsimesdami, kad žinome tiksliai kur einame. Atkakliausieji vietos verslininkai nepasiduoda seka iš paskos, bando įtikinti, kad kelias iki tikslo per tolimas tavo kojoms. Dėl kojų jie klysta. O štai dėl kuprinių, spaudžiančių pečius dalis tiesos yra. Vis tik vietiniai, pavargę ir nusivylę užtaikę ne ant tokių dosnių turistų, grįžta į savo pozicijas oro uosto prieigose. Čia lėktuvas po lėktuvo leidžiasi taigi kitą kartą vietiniams taksistams gal pasiseks labiau. O mes, pirmą išbandymą atlaikę, toliau keliaujame gatve link viešbučio. Automobilių ir motorolerių vairuotojai būtinai pyptels tau einant pro šalį. Juk reikia kažkaip pasisveikinti, tiesa?! Pagaliau suradę savo home stay (kiek žmonių kelio klausėm, tiek visi skirtingai nurodė), griūname miegoti, nes Balis šiandien yra tik tarpinė stotelė. Ankstyvą rytą keliame sparnus į Gili salas.

Į Gili  su kliūtimis

Vietinis skrydis iš Balio į Lomboką (dar viena Indonezijos sala) propeleriniu lėktuvu tetrunka 25 minutes. Išėjus iš oro uosto mus apima déjà vu: aplink ir vėl tie patys taksistai, nesuprantantys mandagių backpacker'ių galvų purtymų. Jų siūloma kaina į reikiamą tašką bent tris kartus didesnė nei autobuso bilietai. Nieko nebus mes laukiame vietinio autobuso. Bilietas į tarpinę stotelę populiariausią Lomboko turistinį miestelį Sengigi 25 tūkst. rupijų asmeniui. Jums nepasigirdo tūkstančių. Maždaug 7 litai. Ir tai, ko gero, permokame. Tenka susitaikyti, kad Indonezijoje galioja dvigubi standartai jei tu turistas, mokėk atitinkamai. Lekiam su vėjeliu, prieš akis apie 2 valandos kelio. Vairuotojas kaip įkirptas skrodžia keliu ir nardo tarp motorolerių tarsi  banginis mažų žuvelių jūroje. Čia gatvėse tiek daug dviračių (kirtis ant "a") transporto priemonių, kad akivaizdu, kodėl vakariečiai dažniausiai nedrįsta vairuoti savarankiškai. Juo labiau, daugeliui reiktų keisti įpročius ir rikiuotis į priešingą eismo juostą kaip, pavyzdžiui, UK.

Kitas čionykščio vairavimo ypatumas aš greitesnis, man pirmenybė, todėl traukis iš kelio, kai aš spaudžiu garso signalą. Mūsų autobuso vairuotojas matyt delną ant jo laiko nuolat. Nepaisant eismo sumaišties, pro autobuso langą lekia atvirukiniai vaizdai palmių plantacijos, Lomboko ugnikalnio Gunung Rinjani viršūnė, pasipuošusi baltų debesų skara, maži kaimai, kur lėtai skuba vietinių gyvenimas. Pagaliau priartėjame prie žydro vandens, tačiau Sengigi dar ne mūsų uostas. Išlipus iš autobuso prisistato bemo tai toks mažas mašiniukas vairuotojas, siūlantis pavežėti  į mūsų uostą Bangsal vos už 150 tūkst. rupijų. Į mūsų išpūstas akis jis atsako skėsčiodamas rankomis, neva kelias tai tolimas. Bet jam nepasisekė. Mes apsiskaitę turistai, žinome, kad geriau stabdyti oficialų taksi (mėlynas automobilis), kuris visada įjungia skaitiklį. Neapsirinkame, mums kelionė iki uosto atsieina 70 tūkst. rupijų.

Bangsal uostas nelabai panašus į uostą, tačiau bilietų kasa yra. Vis tik apsidžiaugiame per anksti. Kasininkės paprašome dviejų bilietų į Gili Air salą. Matome iškabintas kainas 10 tūkst. rupijų asmeniui. Bet merginai net nespėjus atsakyt, į pokalbį įsikiša per daug gerai angliškai (taip moka kalbėti tik spekuliantai) kalbantis vyriškis. Iš jo lūpų išgirstame vieną blogą ir vieną gerą naujienas. Blogoji pavėlavome, vietinių keltų į Gili Air šiandien jau nebebus, nors dar tik 11 val. dienos. Geroji jis mus mielai nuplukdys ten su savo šeima už 150 tūkst. rupijų. Taip ir norisi griūti iš juoko ant žemės, bet dar nesijaučiame tokie drąsūs. Lyg tyčia kasininkė irgi ima linksėti galva, kad laivelio šiandien nebesulauksime. Svarbiausia nepanikuoti, nors, pripažinsiu, nelengva. Išeinu į lauką ir prieinu prie vietinės merginos, laukiančios savojo laivo. Klausiu, ar iš tiesų nebebus vietinių laivų į Gili Air. Ji angliškai nelabai supranta, bet iš aplinkinių išgirstame pasiūlymą eiti į kitą uosto pusę, kur švartuojasi krovininiai laivai. Ieškome krovininių laivų, kuriuos, tikslumo dėlei, reiktų vadinti valtimis, uosto. Radę deramės su į apsauginio uniformą panašiais drabužiais apsivilkusiu vyrišku. Jo kaina 50 tūkst. rupijų dviems. Staiga prie mūsų ant motorolerio (ilgą kelią sukoręs iš ano uosto galo) atlekia pirmasis "laivo kapitonas". Savo kainą jau nuleidžia ir sako, kad tai geriausias pasirinkimas. Vis tik mes rankomis sukertame su apsauginiu ir už nuderėtą 40 tūkst. rupijų sumą dviems laukiame laivo po palme šiukšliname paplūdimyje. Motorolerio vairuotojas kažką mums už nugarų dar lepteli, ko gero, ne gero vėjo mums palinkėjo. Kelios minutės ir jau skrodžiame beprotiškai žydro vandens bangas. Mūsų valtyje įvairiausi kroviniai: ryžiai, arbūzai, ananasai, šparaginių puptelių maišai... ir krūva vietinių. Šalia sėdi dar du vakariečiai, vadinasi bent keturių turistų šiandien spekuliantas nepavyko apmulkinti. Kiek daugiau nei pusvalandis ir mūsų kojos pasiekia išsvajotą Gili Air smėlį. Pagaliau!

Pro lėktuvo iliuminatorių matosi trys Gili salos
Atplaukė mūsų krovininė valtis visi skuba užsiimti vietas
Pagaliau metam inkarą tokio skaidrumo ir žydrumo vandenyje
Gili Air ritmu

Viena šalia kitos išsirikiavusios trys Gili salos  Gili Air, Gili Meno ir Gili Trawangan. Žodis "gili" čia parinktas labai taikliai, nes išvertus iš Sasak kalbos (kuri vis dar naudojama Lomboke), jis reiškia "maža sala". Jokio motorinio transporto salose, bet jo čia net nereikia. Gili Air salą, kuri yra antra pagal dydį (mažiausiosios titulas atitekęs Gili Meno), galima apeiti per 90 minučių. Tiesa, čia naudojama vietinė transporto priemonė cidomo mažų arkliukų traukiami nedideli spalvoti karučiai. Jei tingisi vaikščioti, galima išsinuomoti ir dviratį.

Palmių pavėsyje priparkuoti cidomo

Nusidėvėjusius cidomo keičia nauji, ką tik atgabenti lvaltimi iš Lomboko
Vietiniai po salą laksto dviračiais
Gili salos įsitaisiusios prie pat pusiaujo, todėl diena čia trunka lygiai 12 valandų. Saulė kyla apie 6.30 ryte, leidžiasi prieš 7 vakaro. Gili Air saloje tereikia būti tinkamu laiku tinkamoje vietoje ir galima visu gražumu mėgautis ir saulėtekiais, ir saulėlydžiais.

Įspūdingi saulės spindulių stulpai matomi prieš pat patekant saulei. Fone Lomboko ugnikalnio Gunung Rinjani viršunės
Saulėtekis Gili Air paplūdimyje
Saulei leidžiantis migloje pasimato ir Bali ugnikalnis Gunung Agung
Balto smėlio paplūdymiuose verda atsipūtęs gyvenimas. Įsispyręs į smėlį gali mėgautis ne tik saulės voniomis, bet ir kokteiliu, masažu, naujais pirkiniais (nuo skarų iki perlų vėrinių), gardžiu maistu. Vanduo aplink kaip arbata, tik vietoj cukraus čia priberta labai daug druskos vanduo toks sūrus, kad į akis geriau nepapultų. Koralų rifai taip arti krantų, kad plaukti toli spalvoto vandens gyvenimo stebėti nereikia. Jei vandens kaukė į kuprinę netilpo, ne bėda, už 30 tūkst. rupijų galima ją visai dienai išsinuomoti saloje (tiesa, ne pirmos jaunystės).

Tokiose pavėsinėse smagu ir pagulėti, ir kuo nors pasivaišinti
Gili virtuvės skanumas Olah-olah daržovės su vištiena gardžiame kokoso padaže
Vietinės prekiautojos, norinčios papuošti visas paplūdimio moteris
Gardžiausios Pina Colada, kokias tik teko ragauti: laiminga valanda, kai perki vieną, o gauni dvi

Vietinių gyvenimas saloje

Už paradinių durų  pagrindinio smėlio tako, aplink kurį susispietęs visas turistų gyvenimas gyvena vietiniai. Gili Air jų priskaičiuojama vos 1,8 tūkstančio. Salos viduje rasite mokyklą, gydytojo kabinetą, vietinių trobeles ir didesnius mūrinius namus, parduotuves ir kelis warungus (šeimyniniai a la restoranėliai, kuriuose ne visi turistai išdrįsta valgyti).

Pakrypę vietinių namukai ant pastolių
Visas dienos meniu išstatytas vitrinose klientams privilioti
Čia taip pat žaliuoja palmių plantacijos, kur ganosi karvės ir vištos. Užsukus į salos gilumą vos patekėjus saulei galima ramiai stebėti vietinių dienos pradžią: kas į cidomo krauna kokosus, kas šluoja ar skalbinius džiauna, kas gamina pusryčius šeimynai čia pat kiemo viduryje. Pas vietinius atvažiuoja ir turgus ant ratų: iš prekeivių galima nusipirkti iš Lomboko atvežtų daržovių, kurios mažoje Gili Air saloje, deja, neauga. Saloje nėra ir gėlo vandens, jis taip pat kasdien atgabenamas specialiose cisternose mažais laiveliais.

Palmių augintojai gyvena kuklesniuose namukuose
Vaikštant po palmių plantacijas baisu, kad koks kokosas ant galvos nenukristų
Taip į salą atkeliauja gėlas vanduo

Atostogų rutina

Saloje greitai pripranti prie atostogų rutinos. Keliamės kasryt pasitikti saulės. Pirmiausia matai kaip gesta žvaigždės, o vienas dangaus šonas ima rausti it kaitinamas plienas. Jei danguje plaukioja baltų debesų kamuoliai, ryto prieblandoje jie primena milžiniškus burinius laivus, pasiklydusius begalinėse jūrose. Pasirodę pirmieji saulės spinduliai tarsi įkrauna tave gamtos energija. Be to, anksti ryte puikiai matosi priešais Gili Air esančio Lomboko ugnikalnis Gunung Rinjani. Tai antras pagal aukštį (3726 metrai) ugnikalnis visoje Indonezijoje. Kiek paėėjus į šoną rytais galima akis paganyti ir į Balio salos gražuolį Gunung Agung. Įdienojus šie galiūnai tarsi magnetai pritraukia debesis ir pasislepia jų pataluose visai dienai. Matyt, apsimeta, kad miega. Ir ačiū Dievui.

Kasryt saulėtekis vis kitoks
Po saulės sutiktuvių būtina išgerti vitaminų dozę šviežių vaisių sulčių už kokius 5 litus. Paragaukit arbūzų arba mango, ir geriau imkite iš karto dvigubą porciją :) Tada saulės vonios, bendravimas su vietiniais, kriauklių kolekcijos pildymas, nes pakrantės jomis nusėtos su kaupu, pasivaiksčiojimai aplink salą, jos grožio fiksavimas fotoaparatu. Kai nusibosta stovėti ant žemės, neriame pasidairyti po vandeniu. Tik geriau neišsižiokite, pamatę salotines, rožines, žydras ir visų kitų spalvų numargintas žuvytes, kurios ir pačios priplaukia susipažinti. Taip pat aplankome kaimyninę Gili Meno dar mažesnę, dar jaukesnę ir, rodos, dar žydresnio vandens skalaujamą salą.

Ant kranto galima rasti nuostabių kriauklių ir koralų gabalėlių
Tokiais laivukai galima plaukti nardyti, snorkelint'i ar šiaip pasiplaukyti
Gili Meno pliažas ir priešais matoma žaliuojanti Gili Air sala
Vienas du, ir šešios dienos saloje prabėga be rūpesčių. Tuomet tenka pakuotis ir ruoštis rimtesniems žygiams ir nuotykiams. Bet apie juos jau kitame įraše.

1. VISAS SKAITYKITE ŠIĄ TESTAMONĄ, KAIP GAUTI MANO PASKOLĄ IŠ TEISĖS IR PATIKĖTOS PASKOLOS ĮMONĖS. Mano vardas Kjerstin Lis, aš ieškojau paskolos savo skoloms padengti, visi, kuriuos sutikau, sukčiaujo ir pasiėmė pinigus, kol galiausiai sutikau poną Benjaminą. Breilis Lee Jis man suteikė 450 000,00 R paskolą. Jis padėjo ir kitiems mano kolegoms. Aš kalbu kaip laimingiausias žmogus visame plačiame pasaulyje šiandien ir pasakiau sau, kad bet kuris skolintojas, kuris gelbsti mano šeimą nuo mūsų blogos padėties, pasakysiu vardą visam pasauliui ir aš su džiaugsmu sakau, kad mano šeima grįžo į gera, nes man reikėjo paskolos, kad pradėčiau visą gyvenimą, nes esu vieniša mama su 3 vaikais ir visas pasaulis atrodė, kad ji kabojo ant manęs, kol turėjau galvoje, kad Dievas atsiuntė paskolos davėją, kuris pakeitė mano gyvenimą ir mano šeimos, skolinantis Dievą, ponas, Benjaminas, jis buvo Gelbėtojas, Dievo siųstas gelbėti mano šeimos, ir iš pradžių maniau, kad tai nebus įmanoma, kol negausiu paskolos, pakviečiau jį į savo šeimą. - viso vakarėlio, kurio jis neatsisakė, ir patarsiu kiekvienam, kuriam tikrai reikia paskolos, susisiekti su ponu Benjamin Breil Lee el. paštu (Lfdsloans@outlook.com), nes jis yra supratingiausias ir nuoširdžiausias paskolos davėjas. kada nors susitiko su rūpestinga širdimi. Jis nežino, kad aš tai darau, skleisdamas mano linkėjimą į mane, tačiau manau, kad turėčiau tuo pasidalinti su jumis, kad išvengtumėte sukčių. Prašau, saugokitės apsimetinėtojų ir susisiekite su tinkama paskolų bendrove el. Paštu per Lfdsloans @ outlook. com arba „WhatsApp“ + 1-989-394-3740. .

2. VISAS SKAITYKITE ŠIĄ TESTAMONĄ, KAIP GAUTI MANO PASKOLĄ IŠ TEISĖS IR PATIKĖTOS PASKOLOS ĮMONĖS. Mano vardas Kjerstin Lis, aš ieškojau paskolos savo skoloms padengti, visi, kuriuos sutikau, sukčiaujo ir pasiėmė pinigus, kol galiausiai sutikau poną Benjaminą. Breilis Lee Jis man suteikė 450 000,00 R paskolą. Jis padėjo ir kitiems mano kolegoms. Aš kalbu kaip laimingiausias žmogus visame plačiame pasaulyje šiandien ir pasakiau sau, kad bet kuris skolintojas, kuris gelbsti mano šeimą nuo mūsų blogos padėties, pasakysiu vardą visam plačiajam pasauliui ir aš su džiaugsmu sakau, kad mano šeima grįžo į gera, nes man reikėjo paskolos, kad pradėčiau visą gyvenimą, nes esu vieniša mama su 3 vaikais ir visas pasaulis atrodė, kad ji kabojo ant manęs, kol turėjau galvoje, kad Dievas atsiuntė paskolos davėją, kuris pakeitė mano gyvenimą ir mano šeimos, Dievo bijojo skolintojas, pone, Benjaminas, jis buvo Gelbėtojas, dievas, išsiųstas gelbėti mano šeimos, ir iš pradžių maniau, kad tai nebus įmanoma, kol negausiu paskolos, pakviečiau jį į savo šeimą. - viso vakarėlio, kurio jis neatsisakė, ir patarsiu kiekvienam, kuriam tikrai reikia paskolos, susisiekti su ponu Benjamin Breil Lee el. paštu (Lfdsloans@outlook.com), nes jis yra supratingiausias ir nuoširdžiausias paskolos davėjas. kada nors susitiko su rūpestinga širdimi. Jis nežino, kad aš tai darau, skleisdamas mano linkėjimą į mane, tačiau manau, kad turėčiau tuo pasidalinti su jumis, kad išvengtumėte sukčių. Prašau, saugokitės apsimetinėtojų ir susisiekite su tinkama paskolų bendrove el. Paštu per Lfdsloans@outlook. com arba „WhatsApp“ + 1-989-394-3740. .

3. Sveiki, ar ieškote skolų konsolidavimo paskolos, paskolų be užstato, paskolų verslui, hipotekos paskolos, paskolos automobiliui, paskolos studentams, asmeninės paskolos, rizikos kapitalo ir kt! Esu privatus skolintojas, suteikiu paskolas įmonėms ir asmenims su mažomis ir pagrįstomis 2% palūkanų normomis. El. paštu: christywalton355@gmail.com

4. Sveiki atvykę į „Spotcap Global Financial Services“, mano vardas Claudia Klein, aš esu skolintoja ir finansų konsultantė. Siūlau visas paskolų paslaugas

Ar jums labai reikia finansinio pastiprinimo? Ar jums reikia paskolos įvairiems tikslams? Jei atsakymas yra teigiamas, patarsiu susisiekti su mano įmone per | spotcapglobalservices@gmail.com | arba atsiųskite žinutę WhatsApp: +31642117819 | ir turėti paskolą savo sąskaitoje per 24 valandas, nes teikiame puikias paskolų paslaugas visame pasaulyje.

Mes siūlome visų rūšių paskolų paslaugas (asmeninė paskola, paskola verslui ir daug daugiau), siūlome tiek ilgalaikes, tiek trumpalaikes paskolas, taip pat galite pasiskolinti iki 15 milijonų eurų ir išduodame paskolas už mažą palūkanų normą. 3% per metus. Mano įmonė padės jums pasiekti įvairių tikslų, naudodama platų paskolų produktų asortimentą.

Pripažįstu faktą, kad teisėtos paskolos gavimas visada buvo didžiulė problema Asmenims, turintiems finansinių problemų ir kuriems reikia jas išspręsti, daugeliui žmonių taip sunku gauti nuosavybės paskolą iš vietinių bankų ar kitų finansinių institucijų dėl didelė palūkanų norma, nepakankamas užstatas, skolos ir pajamų santykis, žemas kredito balas ar kitos priežastys

Nebereikia laukimo laiko ar įtemptų apsilankymų banke. Mūsų paslauga teikiama 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę – galite gauti paskolą ir užbaigti sandorius bet kada ir bet kur, kur jums to reikia

Teikiame 24 valandų pasaulinės klasės paskolų paslaugas. Turite klausimų / klausimų? - Siųsti el. laišką | spotcapglobalservices@gmail.com | arba atsiųskite žinutę WhatsApp: +31642117819 | & Nedelsdami gaukite atsakymą

Jūsų šeima, draugai ir kolegos neturi žinoti, kad turite mažai pinigų, tiesiog parašykite mums ir gausite paskolą.

Jūsų finansinė laisvė yra jūsų rankose!!