VII dalis. Norvegija. Šlapias pasimatymas su Bergenu

Naujiena diena, naujas kelionės tikslas – Bergenas, kuriame, kaip vietiniai juokauja, lyja daugiau kaip 300 dienų per metus. Važiuojame patikrinti. Pakeliui turime suplanavę vieną stotelę – Tvindefossen krioklį. Kol keliaujame iki jo, mus nuolat vejasi pilki debesys. Visi nujaučiame, bus lietaus. Krioklys puikiai matomas nuo pagrindinio kelio. Mes čia palyginti anksti, todėl žmonių nedaug. Kaskadomis žemyn besileidžiantis ledinis vanduo kažkokiu būdu užsitarnavo jaunystės ir seksualinės energijos šaltinio vardą. Vis tik mes tuščių butelių su savimi nesivežėme (sakoma, kad kiti vežasi ir ne po vieną), užtenka rankas įmerkti – galima sustirti. Prie krioklio sutinkame porelę, keliaujančią dviračiais. Pakalbiname, keliauja iš Oslo į Bergeną: sako nesunku, tik vėsoka. Palinkime sėkmės ir patys skubame susitikti su juo. Iki Bergeno dar likę kiek daugiau nei 100 kilometrų. O jie įspūdingi – šioje kelio atkarpoje iš viso priskaičiavau 36 tunelius. Iš karto pagalvoju apie prie krioklio sutiktus dviratininkus: tikiuosi visi šie tuneliai turi apvažiavimą, nes dviratininkams tuneliais važiuoti draudžiama.

Gražuolis Tvindeffosen krioklys, kurio kaskadas suformavo pati gamta
Bergene nakvynė mums atsieina brangiausiai. Nors kempingų čia nemažai, ir vėl vyksta varžybos – šį kartą dviračių, todėl daugelis jų pilni. Moteriškė prašo 850 kronų ir sako, kad daugiau niekur vietos nerasime. Vakarykščio scenarijaus, kai teko pavargti ieškant stogo virš galvos, kartoti nenorime. Be to, geriau paieškų lauką skirti miesto pažinimui. Tad namuką imam. Jis su svetaine ir dviem miegamaisiais – tikri apartamentai. Skubame į miestą. Dar nelyja. Šeštadienio popietė, parduotuvės jau nebedirba, o kavinės ošia nuo vietinių. Pažiūrime į kainas: steikas nei daug nei mažai, koks 150 litų, alus - apie 30 litų. Žvejų turgus prie krantinės nuvilia. Įsivaizdavau seną  prekyvietę, o čia paprastos palapinės. Turguje kainos irgi kandžiojasi, bet vietinės rūkytos lašišos gabalėliu pavaišina patys prekeiviai. Kai kas svajojo paragauti ryklienos, bet neteko. Bergenas yra antras pagal dydį Norvegijos miestas, kurį supa septynios kalvos. Būtent jos nuolat virš miesto sulaiko lietaus debesis (gerai, kad prigriebėme su savimi lietpalčius). Šis miestas dar vadinamas vartais į fiordus – uoste švartuojasi dideli ir maži laivai, jachtos. Žinoma, nepamirškime Bryggen‘o – medinio Bergeno senamiesčio, įtraukto į UNESCO. Dalis senučiukų namukų uždengti, dalis jau gerokai pakrypę, tačiau pasivaikčioti tarp jų siaurais praėjimais labai smagu. Čia įsikūrusios įvairios amatų dirbtuvės, suvenyrų parduotuvėlės. Aš vis seilę pavarvinu į norvegiškais ornamentais išmarginus vilnonius megztinius – grožis už baisulinę kainą.

Pirmieji mūsų žingsniai Bergene buvo sausi
Statūs pastatų stogai - vizitinė Bergeno kortelė
Vaikštinėjame jau šlapiomis Bryggen'o gatvelėmis
Senieji medinukai, ko gero, įpratę prie lietaus
Užklydome į pilies aikštę
Ko gero, senokai mankštinome kojas, kad nusprendžiame ropštis į apžvalgos aikštelę ant vienos iš 7 Bergeno kalvų. Pusiaukelėje žvelgiame į uosto panoramą – matosi atplaukiantys laivai, ant šlaitų prilipę mediniai namukai. Dar kelios akimirkos ir dangus apsitraukia – stori debesys atsiranda lyg iš niekur. Lietus įsismarkauja. Traukiame lietpalčius, nors naudos iš jų nedaug. Pro mus kaip pro stovinčius į kalną prabėga ne vienas norvegas – trumpomis rankovėmis, kiaurai šlapi. Čia dažnas propaguoja bėgimą. Viršunę šiaip ne taip pasiekiame ir mes. Miestas maudosi lietuje. Nuotaika kažkur dingusi. Atgal leidžiamės funikulieriumi, nusipirkę po vaikišką bilietą :) Lyti taip ir nebesustoja - plika akimi matome, kaip debesys pralaimi nelygioje kovoje kalnams. Jie čia užstringa ilgam, kol iškrenta paskutinis lašas. Kadangi kavinėse kainos kandžiojasi, nutariame grįžti į sausus namus kempinge - dar turime grikių. Pakeliui parduotuvėje svajojame nusipirkti norvegiško alaus (lietuviško atsargos jau baigėsi), tačiau Bergenas ir tuo mums pasimėgauti neleidžia: alkoholiu čia prekiaujama iki 18 valandos, o sekmadieniai – iš viso dienos be velnio lašų. Na ką padarysi, šį kartą Bergenas mums buvo ne toks svetingas, bet pasimatymą lietuje vis tiek užskaitome.

Dažniausiai vietiniai namukus dažo baltai arba raudonai
Bergeno gyventojai mėgsta puoštis
Siauros senamiesčio gatvelės, kylančios į kalną - geras sportas
Mes pusiaukelėje - vaizdas dar ryškus ir sufokusuotas
Ar kada matėte tokį Bergeną? :)